Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024

 

3ος Θεματικός κύκλος :Ενδιαφέρομαι και ενεργώ.

Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη.

Θέμα:  “Συμπερίληψη :Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα.“

Τίτλος: “Το σποράκι της Δημοκρατίας φύτρωσε στο Νηπιαγωγείο μας.“

Βασικοί  Στόχοι:

-Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου  αιώνα.

-Αποδοχή της διαφορετικότητας.

-Υιοθέτηση  αξιών και προτύπων αλληλοσεβασμού και συνεργασίας.

-Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας:

-Παίζουν ένα παιχνίδι κατασκόπων με τη συνοδεία μουσικής και ανακαλύπτουν τις μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές.



_Φτιάχνουν πύργο με ξύλινα τουβλάκια στα οποία αναγράφονται τα ονόματά τους και προσπαθούν να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι κάθε φορά χωρίς να πέσουν τα υπόλοιπα.




-Συνθέτουν το πορτρέτο τους με τα υλικά που επιλέγουν.

 



-Δημιουργούν ένα βιβλίο για τον εαυτό τους ,την οικογένειά τους και τα αγαπημένα τους πράγματα.



_Κατασκευάζουν  χάρτινες κούκλες με τα μέλη της οικογένειάς τους και παίζουν με αυτές κουκλοθέατρο.




-Ακούνε από την ίδια την κούκλα Αλεξάνδρα την ιστορία της και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει λόγω της διαφορετικότητάς της. Στο τέλος της προτείνουν λύσεις και τις δραματοποιούν.

_Ακούνε  παραμύθια για την διαφορετικότητα και συζητάνε για τα συναισθήματα που βιώνουν οι συγκεκριμένοι  ήρωες αλλά και τα ίδια εξαιτίας της μη αποδοχής τους. Στη συνέχεια  φτιάχνουν με ανακυκλώσιμα υλικά ένα πολύ περίεργο πλάσμα και παίζουν με αυτό κουκλοθέατρο.





-Φτιάχνουν τις ταυτότητές  τους με τα προσωπικά τους στοιχεία και την υπογραφή τους.




_Κάνουν εκλογές και ψηφίζουν τον/την πρόεδρο της τάξης αφού πρώτα ανακοινώσουν τις προτάσεις τους για την βελτίωση της ζωής στην τάξη τους και υποσχεθούν να τις υλοποιήσουν μετά την εκλογή τους.





_Ανοίγουν την κάλπη, μετρούν τα ψηφοδέλτια αν είναι όσα και τα ίδια και προχωρούν στην καταμέτρηση των ψήφων. Τα  αποτελέσματα των εκλογών δείχνουν ισοπαλία ανάμεσα σε δύο υποψηφίους και τα παιδιά  αποφασίζουν να έχουν τελικά έναν πρόεδρο και μία προεδρίνα στην τάξη τους.




_Συζητούν στην ολομέλεια για τυχόν συγκρούσεις που έχουν μεταξύ τους και τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης. Στη συνέχεια δημιουργούν καρδούλες με μηνύματα φιλίας και αγάπης προς τους φίλους τους .Στο τέλος φτιάχνουν μία κουρτίνα με αυτές τις καρδούλες, η οποία θα εμποδίζει παρεξηγήσεις και τσακωμούς να μπουν στην τάξη μας.


-Σκέφτονται και γράφουν τα υλικά για το κέικ της αγάπης και μέσα από το θεατρικό παιχνίδι εκτελούν την συνταγή.



-Φτιάχνουν αστεράκια από πηλό και τα χαρίζουν σε ένα φίλο ή μία φίλη λέγοντάς τους για ποιους λόγους είναι ξεχωριστοί και μοναδικοί.




_Ακούνε το παραμύθι το δώρο της Παπλωματούς και συζητάνε για την αξία της προσφοράς. Στη συνέχεια φτιάχνουν ένα δέντρο με αποτυπώματα μήλου και στα φύλλα του ζωγραφίζουν τι θα χάριζαν σε κάποιον που το έχει ανάγκη.





-Συλλέγουν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας και αργότερα για το χαμόγελο του παιδιού.



_Φτιάχνουν Χριστουγεννιάτικες κάρτες για τις ευπαθείς ομάδες του δήμου Χανίων.




-Συμμετέχουν στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι του σχολείου μας με σκοπό την οικονομική ενίσχυση του συλλόγου ορίζοντας.






 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  3 ος Θεματικός κύκλος :Ενδιαφέρομαι και ενεργώ. Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη. Θέμα:   “Συμπερίληψη :Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα...