Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα - Ευ ζην 
 Θέμα "Διατροφή" 
Τίτλος "Τρέφομαι υγιεινά Μεγαλώνω σωστά" 
Βασικοί στόχοι: 

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. 
  • γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας. 
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. 
  • συνειδητοποίηση της σημασίας της ποικιλίας των τροφών στη διατροφή μας. 

Εργαστήρια:
 
  • Είδαμε και συζητήσαμε για την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής 
  • Με βάση την πυραμίδα μεσογειακής διατροφής κατασκευάσαμε τη κυρία Διατροφή 
  • Τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι «Στις σαλάτες λέμε ΝΑΙ» 
  • Ξεχωρίσαμε και κατηγοριοποιήσαμε τρόφιμα σε υγιεινά – ανθυγιεινά 
  • Κατασκευάσαμε κολάζ «Φθινοπωρινά Φρούτα» 
  • Διαβάσαμε το βιβλίο της Ελένης Χαράτση – Γιωτάκη «Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» και το συζητήσαμε. 
  • Κατασκευάσαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με βάση την πυραμίδα μεσογειακής διατροφής

 



















2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα «Οικολογική Συνείδηση»

Τίτλος: «Ανακύκλωση όλοι μαζί για να σώσουμε τη Γη»

Βασικοί στόχοι:

  • να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα
  • να διακρίνουν και να αναγνωρίζουν το σήμα της Ανακύκλωσης
  • να διακρίνουν και να κατηγοριοποιούν τα ανακυκλώσιμα υλικά και τις συσκευασίες
  • να αποκτήσουν θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον
  • να κατανοήσουν την έννοια της ανακύκλωσης και να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση συμμετέχοντας έμπρακτα σε αυτήν


Εργαστήρια:

  • Με αφορμή το τραγούδι «Ανακύκλωση – παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου», ακολούθησε συζήτηση, είδαμε εικόνες με ανακυκλώσιμα και μη υλικά, εκπαιδευτικά βίντεο για την ανακύκλωση και αναγνώρισαν το σήμα της Ανακύκλωσης
  • Τα παιδιά κατασκεύασαν στο σπίτι κάδο ανακύκλωσης τον οποίο και παρουσίασαν στην Ολομέλεια μαζί με τα ανακυκλώσιμα υλικά
  • Τα παιδιά κατασκεύασαν ομαδική αφίσα ανακύκλωσης
  • Τα παιδιά ανακάλυψαν διάφορους κάδους ανακύκλωσης στη γειτονιά (χρώμα , αριθμός, μέγεθος) και ακολούθησε άδειασμα σακούλας ανακύκλωσης στο σωστό κάδο
  • Τα παιδιά συγκέντρωσαν πλαστικά καπάκια, τα κόλλησαν πάνω στο σήμα της Ανακύκλωσης και κάλεσαν τον Ερυθρό Σταυρό στο Νηπιαγωγείο μας
  • Τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους παραμύθι ανακύκλωσης με τίτλο «Προστατέψτε τον πλανήτη» και το απεικόνισαν εικαστικά.
  • Τα παιδιά κατασκεύασαν μολυβοθήκη με ανακυκλώσιμα υλικά.


























3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ - Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Θέμα : «Ανθρώπινα Δικαιώματα»

Τίτλος: «Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα»

Βασικοί στόχοι:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
  •  Οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη
  • Υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας

 

Εργαστήρια:

  • Συζητήσαμε σχετικά με το τι χρειάζονται όλοι οι άνθρωποι
  • Ζωγράφισαν μια καρδιά και μέσα σ’ αυτήν έγραψαν ότι είχαν πει παραπάνω (σπίτι, φαγητό, νερό, αγάπη, υγεία)
  • Είδαμε την ιστορία της Ειρήνης «Ειρήνη – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»   
  • Ζωγράφισαν τι τους έκανε εντύπωση από την παραπάνω ιστορία
  • Φτιάξαμε το αλφαβητάρι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
  •  Ακούσαμε το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της Γης» και το ζωγραφίσαμε














4ος θεματικός κύκλος : Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα: STE(A)M

Τίτλος: “STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική  μέσα από τον κύκλο του Νερού και την αξία του»

Βασικοί στόχοι:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού
  • Κατανόηση του κύκλου του νερού

 

Εργαστήρια:

  • Με αφορμή το τραγούδι «Τρέχει, τρέχει τρέχει το νερό», ακολούθησε συζήτηση για το νερό, για τη Παγκόσμια ημέρα νερού, 22 Μαρτίου, μάθαμε παροιμίες και φράσεις για το νερό όπως «ήπιε το αμίλητο νερό»
  • Τα παιδιά παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό βίντεο «Ο κύκλος του νερού» και ακολούθησε συζήτηση για την αξία του, τη σωστή χρήση και εξοικονόμηση νερού καθώς και για την αλόγιστη χρήση του νερού
  • Τα παιδιά έκαναν πειράματα τήξης και πήξης νερού όπως νερό στο καταψύκτη , παγάκια στον ήλιο
  • Τα παιδιά πειραματίστηκαν ποια υλικά διαλύονται και ποια όχι μέσα στο νερό, όπως λάδι, ζάχαρη, αλάτι, σακούλα
  • Τα παιδιά πειραματίστηκαν ποια υλικά επιπλέουν και ποια βυθίζονται στο νερό, όπως κέρμα, καπάκι, ξύστρα, ξύλο, μπαλόνι, ψαλίδι, μολύβι.
  • Τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι «Ο Μπαμπακένιος το φαντασμένο σύννεφο» και ακολούθησε εικαστική απεικόνιση
  • Ακολούθησε παιχνίδι με νερό και χρώματα (ανάμειξη χρωμάτων)



























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» Τίτλος: «Αξίες Ζωής στην Ε...