Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023

Δημιουργώ και καινοτομώ: Steam Εκπαιδευτική ρομποτική. Μικροί μετεωρολόγοι εν δράσει!!!

    Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα καιρικά φαινόμενα και πως αυτά επηρεάζουν το ντύσιμο και τις συνήθειες των ανθρώπων. Επίσης εξετάσαμε την σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον καιρό και τις τέσσερις εποχές του χρόνου.
Είδαμε στο Φωτόδεντρο πως γινόταν παλιά η πρακτική πρόγνωση του καιρού με βάση τα σημάδια του ουρανού και την συμπεριφορά κάποιων ζώων.
    Παρακολουθήσαμε δελτίο καιρού στην τηλεόραση και τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους τηλεόραση για να μπορούν να παρουσιάζουν το δελτίο καιρού της ημέρας.
    Τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους παρατήρησαν το Σαββατοκύριακο στο διαδίκτυο τον καιρό μίας πόλης που επέλεξαν και συμπλήρωσαν το δελτίο καιρού σε ένα φύλλο αξιολόγησης.
    Στην συνέχεια μας το παρουσίασαν στην τηλεόραση που είχαν φτιάξει.
    Τα παιδιά έκαναν καταγραφή του καιρού του μήνα Μαρτίου σε ένα φύλλο αξιολόγησης. Επίσης ζωγράφισαν τον αγαπημένο τους καιρό, συνέλεξαν τα δεδομένα από τις προτιμήσεις τους και συμπλήρωσαν το γράφημα με βάση αυτές τις προτιμήσεις.
    Λύσαμε αινίγματα για τα καιρικά φαινόμενα.
Μιλήσαμε για τον αέρα, για το πως τον αντιλαμβανόμαστε, για την συνεισφορά του και το πόσο απαραίτητος είναι για τον άνθρωπο.
    Επίσης είδαμε και πόσο επικίνδυνος μπορεί να γίνει κάποιες φορές, όπως όταν εξελιχθεί σε ανεμοστρόβιλο.
    Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο ενός τέλεια διαμορφωμένου ανεμοστρόβιλου και φτιάξαμε σε ένα βάζο τον δικό μας με νερό και απορρυπαντικό πιάτων.
    Σε ένα δεύτερο βήμα, για ποιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα, προσθέσαμε χρυσόσκονη.
    Κατασκευάσαμε ανεμούρια από ρολό χαρτί υγείας και γκοφρέ για να τα κρεμάσουμε στο μπαλκόνι μας και να βλέπουμε την κατεύθυνση του ανέμου.
    Κατασκευάσαμε βροχοποιό και τον τοποθετήσαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου για να παρακολουθούμε την συχνότητα και την ποσότητα της βροχόπτωσης.
    Κάναμε το πείραμα της βροχής και στη συνέχεια φτιάξαμε ένα σύννεφο μέσα στο ίδιο βάζω χρησιμοποιώντας σπίρτα.

    Κάναμε το πείραμα κατασκευής του ουράνιου τόξου από κινούμενο χρωματιστό νερό.
    Στη συνέχεια βάλαμε στην κατάψυξη τα ποτηράκια με τα βασικά χρώματα που χρησιμοποιήσαμε και με τις αναμείξεις που δημιουργήθηκαν καθώς το νερό με τη βοήθεια του χαρτιού μεταφερόταν στα διπλανά ποτήρια.
    Με τα χρωματιστά παγάκια που δημιουργήθηκαν τα παιδιά ζωγράφισαν ουράνια τόξα.
    Μιλήσαμε για το θερμόμετρο και τα είδη του και τα παιδιά μέτρησαν την θερμοκρασία μέσα και έξω από το σχολείο.
    Τα αποτελέσματα τα κατέγραψαν σε φύλλο αξιολόγησης.
    Φτιάξαμε θερμόμετρο με ρολό από χαρτί κουζίνας και κόκκινο κάνσον και παίξαμε με αυτό, βάζοντας κάθε φορά τη θερμοκρασία που κάποιο από τα παιδιά πρότεινε.
    Τα παιδιά εξασκήθηκαν στην μέτρηση της θερμοκρασίας μιας ποσότητας νερού στο Φωτόδεντρο.
    Επίσης έπαιξαν στον υπολογιστή ψηφιακά παιχνίδια μνήμης, αντιστοίχισης λέξης με εικόνα και κατηγοριοποίησης ρούχων με βάση τον καιρό.
    Τα παιδιά επέλεξαν και ακολούθησαν μία διαδρομή στο πάτωμα πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτόνι με στόχο να φτάσουν στο τετράγωνο με την καρτέλα του καιρού που είχαν επιλέξει και τοποθετήσει στη συγκεκριμένη θέση.
    Την συγκεκριμένη πορεία τους προσπάθησαν να διατυπώσουν και λεκτικά.
    Και στη συνέχεια το κάθε παιδί αποτύπωσε στο χαρτί με τη χρήση συμβόλων τη διαδρομή που ακολούθησε με το σώμα του στο πάτωμα.
    Προγραμμάτισαν το ποντικάκι ρομποτάκι να ακολουθήσει μια πορεία  πάνω στη βάση του με στόχο να φτάσει σε μία καρτέλα καιρού που είχαν επιλέξει και τοποθετήσει σε ένα τετράγωνο.
    Φωτογραφίσαμε τον ουρανό, έξω από το νηπιαγωγείο μας, ημέρες με διαφορετικές καιρικές συνθήκες και με τις φωτογραφίες παίξουμε παντομίμα.



















 


 


                                                        
                   




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» Τίτλος: «Αξίες Ζωής στην Ε...