Τετάρτη 21 Ιουνίου 2023

«Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη»


 Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα:  «Οδική Ασφάλεια»

Τίτλος  «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη»


Διαβάσαμε το βιβλίο « Κορνάρω και οδηγώ στην πόλη ». Με αφορμή την παραπάνω αφήγηση, τα παιδιά συζήτησαν για τους κανόνες του ΚΟΚ, τα σήματα και τους φωτεινούς σηματοδότες καθώς και τις διαγραμμίσεις. Αναφέρθηκαν σε προσωπικές τους εμπειρίες και βιώματα. 

Είδαμε στο Youtube, τα παρακάτω εκπαιδευτικά βίντεο, τα οποία στη συνέχεια αναλύσαμε, τέθηκαν ερωτήσεις, λύθηκαν απορίες και προβληματισμοί. 

         https://www.youtube.com/watch?v=ZIvSgvHvdIg 

         https://www.youtube.com/watch?v=umvidnKqms4

         https://www.youtube.com/watch?v=5qKsPjPXj_Q

Τέθηκε εποπτικό υλικό με διάφορα σήματα και φωτεινούς σηματοδότες στην ολομέλεια. Τα παιδιά αναγνώρισαν τα σήματα που ήδη γνώριζαν, τα ονόμασαν και συζήτησαν περί αυτών. Ακολούθησε κατασκευή σημάτων από τα ίδια τα παιδιά και παρουσίαση στην παρεούλα.

Παρακολούθηση τραγουδιού στο youtube, εκμάθηση και δραματοποίηση του. 

https://www.youtube.com/watch?v=Dzab5DnrReo

Κατασκευή σελιδοδείκτη ΚΟΚ. 

Εκμάθηση αινίγματος « Το ποδήλατο » και απεικόνιση σε έντυπη μορφή. 

Τα παιδιά σχεδίασαν στον πίνακα τις ταμπέλες, τα σήματα και τους φωτεινούς σηματοδότες του ΚΟΚ.

Διάβασμα βιβλίου : « Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης ». Ακολούθησε συζήτηση για το πόσο προσεκτικοί και ασφαλείς πρέπει να είμαστε στο δρόμο είτε ως πεζοί, είτε μέσα στα οχήματα. Έπειτα, έπαιξαν με το παιχνίδι μνήμης « Η μικρή Κατόνη ». 

Παρακολούθηση μουσικού παραμυθιού « Ο Γρηγόρης και ο Σταμάτης 2021» και δραματοποίηση μέσα στην τάξη.   https://www.youtube.com/watch?v=90UhvLgbVCA

Τα παιδιά έπαιξαν και διασκέδασαν με το επιτραπέζιο παιχνίδι « Κυκλοφορώ στην πόλη ». 

Έπεται προγραμματισμός του ποντικιού από τα ίδια τα παιδιά να κινείται με ασφάλεια στο δρόμο και να διανύσει μία συγκεκριμένη πορεία. 

Αφήγηση παραμυθιού στο Youtube : « Καλώς τον κύριο ΚΟΚ » https://www.youtube.com/watch?v=qD4hPwHW3Cs και ζωγραφική ό,τι τους άρεσε περισσότερο και ό,τι τους έκανε εντύπωση. 

Φύλλα εργασίας σχετικά με τα μεταφορικά μέσα, κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη, ποια είναι τα μεταφορικά μέσα στεριάς, θάλασσας, αέρα. 

Παρατήρηση σημάτων και διαγραμμίσεων από τα παιδιά στη διαδρομή από το σπίτι στο Νηπιαγωγείο και αντίστροφα καθώς και προσπάθεια ανταπόκρισης τους σε διάφορα ακουστικά ερεθίσματα. 




























 

Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023

Δημιουργώ και καινοτομώ: Steam Εκπαιδευτική ρομποτική. Μικροί μετεωρολόγοι εν δράσει!!!

    Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα καιρικά φαινόμενα και πως αυτά επηρεάζουν το ντύσιμο και τις συνήθειες των ανθρώπων. Επίσης εξετάσαμε την σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον καιρό και τις τέσσερις εποχές του χρόνου.
Είδαμε στο Φωτόδεντρο πως γινόταν παλιά η πρακτική πρόγνωση του καιρού με βάση τα σημάδια του ουρανού και την συμπεριφορά κάποιων ζώων.
    Παρακολουθήσαμε δελτίο καιρού στην τηλεόραση και τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους τηλεόραση για να μπορούν να παρουσιάζουν το δελτίο καιρού της ημέρας.
    Τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους παρατήρησαν το Σαββατοκύριακο στο διαδίκτυο τον καιρό μίας πόλης που επέλεξαν και συμπλήρωσαν το δελτίο καιρού σε ένα φύλλο αξιολόγησης.
    Στην συνέχεια μας το παρουσίασαν στην τηλεόραση που είχαν φτιάξει.
    Τα παιδιά έκαναν καταγραφή του καιρού του μήνα Μαρτίου σε ένα φύλλο αξιολόγησης. Επίσης ζωγράφισαν τον αγαπημένο τους καιρό, συνέλεξαν τα δεδομένα από τις προτιμήσεις τους και συμπλήρωσαν το γράφημα με βάση αυτές τις προτιμήσεις.
    Λύσαμε αινίγματα για τα καιρικά φαινόμενα.
Μιλήσαμε για τον αέρα, για το πως τον αντιλαμβανόμαστε, για την συνεισφορά του και το πόσο απαραίτητος είναι για τον άνθρωπο.
    Επίσης είδαμε και πόσο επικίνδυνος μπορεί να γίνει κάποιες φορές, όπως όταν εξελιχθεί σε ανεμοστρόβιλο.
    Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο ενός τέλεια διαμορφωμένου ανεμοστρόβιλου και φτιάξαμε σε ένα βάζο τον δικό μας με νερό και απορρυπαντικό πιάτων.
    Σε ένα δεύτερο βήμα, για ποιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα, προσθέσαμε χρυσόσκονη.
    Κατασκευάσαμε ανεμούρια από ρολό χαρτί υγείας και γκοφρέ για να τα κρεμάσουμε στο μπαλκόνι μας και να βλέπουμε την κατεύθυνση του ανέμου.
    Κατασκευάσαμε βροχοποιό και τον τοποθετήσαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου για να παρακολουθούμε την συχνότητα και την ποσότητα της βροχόπτωσης.
    Κάναμε το πείραμα της βροχής και στη συνέχεια φτιάξαμε ένα σύννεφο μέσα στο ίδιο βάζω χρησιμοποιώντας σπίρτα.

    Κάναμε το πείραμα κατασκευής του ουράνιου τόξου από κινούμενο χρωματιστό νερό.
    Στη συνέχεια βάλαμε στην κατάψυξη τα ποτηράκια με τα βασικά χρώματα που χρησιμοποιήσαμε και με τις αναμείξεις που δημιουργήθηκαν καθώς το νερό με τη βοήθεια του χαρτιού μεταφερόταν στα διπλανά ποτήρια.
    Με τα χρωματιστά παγάκια που δημιουργήθηκαν τα παιδιά ζωγράφισαν ουράνια τόξα.
    Μιλήσαμε για το θερμόμετρο και τα είδη του και τα παιδιά μέτρησαν την θερμοκρασία μέσα και έξω από το σχολείο.
    Τα αποτελέσματα τα κατέγραψαν σε φύλλο αξιολόγησης.
    Φτιάξαμε θερμόμετρο με ρολό από χαρτί κουζίνας και κόκκινο κάνσον και παίξαμε με αυτό, βάζοντας κάθε φορά τη θερμοκρασία που κάποιο από τα παιδιά πρότεινε.
    Τα παιδιά εξασκήθηκαν στην μέτρηση της θερμοκρασίας μιας ποσότητας νερού στο Φωτόδεντρο.
    Επίσης έπαιξαν στον υπολογιστή ψηφιακά παιχνίδια μνήμης, αντιστοίχισης λέξης με εικόνα και κατηγοριοποίησης ρούχων με βάση τον καιρό.
    Τα παιδιά επέλεξαν και ακολούθησαν μία διαδρομή στο πάτωμα πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτόνι με στόχο να φτάσουν στο τετράγωνο με την καρτέλα του καιρού που είχαν επιλέξει και τοποθετήσει στη συγκεκριμένη θέση.
    Την συγκεκριμένη πορεία τους προσπάθησαν να διατυπώσουν και λεκτικά.
    Και στη συνέχεια το κάθε παιδί αποτύπωσε στο χαρτί με τη χρήση συμβόλων τη διαδρομή που ακολούθησε με το σώμα του στο πάτωμα.
    Προγραμμάτισαν το ποντικάκι ρομποτάκι να ακολουθήσει μια πορεία  πάνω στη βάση του με στόχο να φτάσει σε μία καρτέλα καιρού που είχαν επιλέξει και τοποθετήσει σε ένα τετράγωνο.
    Φωτογραφίσαμε τον ουρανό, έξω από το νηπιαγωγείο μας, ημέρες με διαφορετικές καιρικές συνθήκες και με τις φωτογραφίες παίξουμε παντομίμα.



















 


 


                                                        
                   




Φροντίζω το περιβάλλον. Οικολογία: Σώσε τη θάλασσα από τα πλαστικά. Μπορείς!!!!

   Τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο και έπαιξαν ένα παιχνίδι. Κάθε παιδί πετούσε ένα μπαλάκι  σε ένα άλλο παιδί. Το παιδί που έπιανε την μπάλα έλεγε μία λέξη σχετική με τη θάλασσα και το παιδί που έριχνε την μπάλα έκανε αναπαράσταση αυτής της λέξης. Στο τέλος του παιχνιδιού τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό που είπαν και τοποθέτησαν σε ένα μεγάλο μπλε πανί τις ζωγραφιές τους δημιουργώντας ένα θαλασσινό τοπίο.

    Σε μικρές ομάδες δημιούργησαν τις δικές τους θαλασσινές ιστορίες, τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια παίζοντας ένα μικρό δρώμενο.
    Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με την μόλυνση της θάλασσας από το πλαστικά. Τα παιδιά προβληματίστηκαν και αντάλλαξαν ιδέες για τις αιτίες και τα αποτελέσματα από αυτή την μόλυνση. Επίσης πρότειναν λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
    Τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν τι δεσμεύονται να κάνουν καθημερινά εκείνα και η οικογένειά τους για να βοηθήσουν στην μείωση των πλαστικών απορριμμάτων. Αυτή τη ζωγραφιά την τοποθέτησαν σε εμφανή σημείο στο σπίτι τους για να την βλέπουν και να θυμούνται την υπόσχεσή τους.
    Τα παιδιά ζωγράφισαν ομαδικά μια θάλασσα χωρίς σκουπίδια. Επίσης έγραψαν τον τίτλο που τα ίδια έδωσαν στη ζωγραφιά τους: "Αγαπώ και προστατεύω τη θάλασσα και τα ζώα της."
    Φτιάξαμε ψαράκια  από ανακυκλώσιμα υλικά και παίξαμε μαζί τους.
    Φτιάξαμε πάνινες τσάντες από παλιές μπλούζες και τις χαρίσαμε στους γονείς για να αντικαταστήσουν με αυτές τις πλαστικές σακούλες μίας χρήσης.
    Φτιάξαμε πλακάτ με συνθήματα για την μείωση των πλαστικών και τα τοποθετήσαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου για να τα δουν οι γονείς και οι περαστικοί με σκοπό να τους αφυπνίσουμε και να δραστηριοποιηθούν κι εκείνοι.

    Παίξαμε παιχνίδια:
  • Σώσαμε τα χταποδάκια από τα πλαστικά. Τους πετάξαμε σωσίβια και τα πήραμε από την μολυσμένη θάλασσα.
  • Σώσαμε και τους καρχαρίες με τα μωρά τους που έφαγαν πολλά πλαστικά καπάκια και δηλητηριάστηκαν. Τους δώσαμε αντίδοτο για την δηλητηρίαση.
  • Ψαρέψαμε σκουπίδια από τη θάλασσα και αφήσαμε τα ψαράκια να κολυμπούν ευτυχισμένα.
  • Καθαρίσαμε την λίμνη και την παραλία που φτιάξαμε σε προηγούμενη δραστηριότητα από τα σκουπίδια.






















  3 ος Θεματικός κύκλος :Ενδιαφέρομαι και ενεργώ. Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη. Θέμα:   “Συμπερίληψη :Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα...