Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024

 1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Θέμα:  «Διατροφή»

Τίτλος  «Υγεία θα πει, Υγιεινή διατροφή»

Βασικοί Στόχοι:

       Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

       Να γνωρίσουν τα παιδιά τις πιο σημαντικές ομάδες τροφών, την έννοια της ισορροπημένης διατροφής και τη σημασία της για τη ζωή μας.

       Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της ποικιλίας των τροφών στη διατροφή μας και τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής.

 

·        Διαβάσαμε στην παρεούλα μας το βιβλίο «Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» της Ελένης Χαράτση-Γιωτάκη και μιλήσαμε για την Παγκόσμια ημέρα διατροφής. Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παιδιών για τη διατροφή με βάση τις εμπειρίες και τα βιώματά τους.

·        Τα παιδιά παρατήρησαν και κατανόησαν τις διάφορες ομάδες τροφών καθώς και τη σημασία τους για τη ζωή μας. Κατόπιν έφτιαξαν την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. Επίσης, έπαιξαν το παζλ της διατροφικής πυραμίδας.

·        Τα παιδιά ξεχώρισαν και κατηγοριοποίησαν τα διάφορα τρόφιμα σε υγιεινά και ανθυγιεινά και έπειτα τοποθέτησαν τα τρόφιμα στην δική τους ομάδα, π.χ φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά. Ακολούθησε η δημιουργία πιάτου υγιεινής διατροφής.

·        Έγινε εκμάθηση και ζωγραφική αινιγμάτων υγιεινών τροφών, όπως του μήλου, του σταφυλιού και της ελιάς, καθώς και εκμάθηση της παροιμίας «ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα».

·        Έπειτα, φτιάξαμε τη δική μας φρουτοσαλάτα στο Νηπιαγωγείο από φρούτα εποχής που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους, αφού πρώτα τα παρατήρησαν, τα μύρισαν και τα διέκριναν με βάση το χρώμα και το μέγεθός τους. 

·        Συζητήσαμε για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής αναφορικά με τη στοματική υγιεινή. Με βάση τα συμπεράσματα που διατυπώθηκαν, τα παιδιά δημιούργησαν κολάζ με το χαρούμενο και το λυπημένο δόντι σε σχέση με τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές.

·        Ακούσαμε, μάθαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι «Τα ναι και τα όχι της σωστής διατροφής» https://www.youtube.com/watch?v=9NsLE92zIqM

·        Δόθηκαν φύλλα εργασίας στα παιδιά για την υγιεινή διατροφή, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα. 

·        Τα παιδιά συζήτησαν και αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής και κατόπιν έπαιξαν το παιχνίδι της μνήμης με κάρτες υγιεινών τροφίμων.

·        Τα παιδιά, έχοντας κατανοήσει την έννοια της ισορροπημένης διατροφής, καθώς και τη σημασία της ποικιλίας των τροφών στη ζωή μας, χωρίστηκαν σε ομάδες και έφτιαξαν το φανάρι της υγιεινής διατροφής.

·        Τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομποτάκι/ποντικάκι με στόχο να φτάσει στο τετράγωνο με τις υγιεινές τροφές, αποφεύγοντας τις ανθυγιεινές.

·        Τα παιδιά έφτιαξαν υγιεινά κουλουράκια σε διάφορα σχήματα με τζίντζερ και ελαιόλαδο.

·        Τα παιδιά κατασκεύασαν πινακίδες με τις επιτρεπόμενες/υγιεινές τροφές καθώς και με τις απαγορευμένες/ανθυγιεινές τροφές.



























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  3 ος Θεματικός κύκλος :Ενδιαφέρομαι και ενεργώ. Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη. Θέμα:   “Συμπερίληψη :Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα...